Tallinna Kaubamaja esimese poolaasta puhaskasum kasvas 102,5%

17. juuli 2014

Tallinna Kaubamaja kontserni 2014. aasta 6 kuu puhaskasum oli 4,8 miljonit eurot, mis on kaks korda eelmise aasta sama perioodi kasumist suurem, siis oli kasum 2,4 miljonit eurot.



Tallinna Kaubamaja Grupi teise kvartali konsolideeritud auditeerimata müügitulu ulatus 136,7 miljoni euroni, kasvades aastaga 10,5% võrra teatas ettevõte börsile. Esimese poolaasta käive suurenes 8,7%, müügitulu kasvas kõikides grupi tegevusvaldkondades. Grupi esimese poolaasta puhaskasum oli 4,8 miljonit eurot.


Kontserni maksueelne kasum oli esimesel poolaastal 6,1 miljonit eurot, jäädes aasta varasemaga samale tasemele. Puhaskasumit aitas parandada maksuefektiivsem dividendimakse, millelt 2014. aasta esimeses kvartalis maksti tulumaksu 1,3 miljonit eurot, aasta varem maksti tulumaksu summas 3,8 miljonit eurot.


„Tänases tarbijakäitumises on tubli annus optimismi. Julgen arvata, et klientide ootuseid silmas pidades ja vastavalt olukorrale läbimõeldud otsuseid tehes ei ole ka kaupmehel põhjust olla üleliia pessimistlik,“ ütles Tallinna Kaubamaja ASi juhatuse esimees Raul Puusepp.


Ta lisas, et aasta esimese poole tarbimist kommenteerides ei saa üle ega ümber ka ilmast - soe talv pärssis talveriiete- ja jalatsite ostmist ning suve hiline tulek lükkas omakorda edasi suvekaupade soetamise. „Võime rahul olla, et grupi müügitulemused on vaatamata sellele korralikud,“ märkis Puusepp.


Nii teises kvartalis kui esimesel poolaastal kokku on grupi ärikasumit mõjutanud ligi 15%-ne tööjõukulude kasv, mis on tingitud nii kaupluste arvu suurenemisega seotud töötajate arvu kasvust (9%) kui ka töötajakohase keskmise tööjõukulu kasvust (5,8%). „Palgakulude kasvu positiivne külg on töötajate voolavuse langus ning sellest tulenev kompetentside tõus,“ lisas Puusepp.


Jalatsikaubanduse kahjum kolmekordistus

Kõige tugevamalt pani ebasoodne ilm löögi alla grupi jalatsikauplused, mille tagasihoidlikku tulemust mõjutasid ka ümberkorraldused Viru Keskuses – SHU rendilepingu lõppemine ning ABC Kinga kaupluse asukoha muutus, mis ärikatkestuse järgselt vajas uut käivitamisperioodi. 
Jalatsikaubanduse segmendi esimese poolaasta müügitulu oli 6,8 miljonit eurot, kasvades aastaga 0,6%.


Teises kvartalis oli müügitulu 3,4 miljonit eurot, kahanedes võrreldes 2013. aasta sama perioodiga 16,1%. Esimese poolaasta kahjumiks kujunes 0,9 miljonit eurot, mis võrreldes eelmise aruandeaasta sama perioodiga kolmekordistus. Teise kvartali kahjumiks kujunes 0,1 miljonit eurot ja see jäi 2013. aasta teise kvartali tulemusele alla 0,4 miljoni euroga.

                                                                                                                  Allikas: Ärileht.ee