Rimi esindajate vastus vihaste klientide boikotile

19. august 2014

Vähem kui nädal aega tagasi sattus Põhja Rimi kauplus klientide tohutu kriitika alla, mille tulemusena loodi isegi Facebooki grupp, mis kutsus inimesi kauplust boikoteerima. Selle üleskutsega on liitunud juba üle 600 inimese. Täna andsid Rimi kauplusteketi esindajad aru, miks probleemid on tekkinud ning kuidas neid lahendama asutakse.



Kohtumisele olid tulnud sotsiaalmeedias Põhja Rimi probleemi püstitanud Marielle Mikson, anonüümsust palunud huviline Kalamajast, Rimi formaadijuht Marko Põder, supermarketite regioonijuht Kadri Aksin ja Rimi kommunikatsioonijuht Katrin Bats.

Mitmete probleemide põhjused taandusid juhataja saamatusele tööd hästi organiseerida.


«Kala hakkab ikka peast mädanema. Inimene ei ole pädev, kui ta pole enne sellises ketis tegelenud,» ütles Kalamaja elanik, kust tema arvates kaupluse probleemid alguse saavad. Ka Rimi esindajad nõustusid sellega ning lisasid, et on uue juhataja otsingul. «Me kindlasti leiame siia juhataja, kellel on väga suur kaubanduslik taust, kes omab kogemust nii-öelda raskete poodide juhtimisel,» ütles Marko Põder.


Kalamaja elanik teadis ka rääkida, et nähtavasti on ka Põhja Rimi töötajatel probleeme, mida nad aga ei julge väljendada. «Nii palju kui ma tean inimesi, kes on siin poes töötanud, nende probleemidele ei reageerita,» lausus ta, tuues näiteks meedias tähelepanu pälvinud klienditeenindaja, kes Põhja Rimist lahkuma sunniti. Rimi esindajad vastasid aga, et kõnealune isik oli samuti vastutav meeskonna juhtimisel, kuid nagu juhatajagi, ei saanud ta oma tööga hakkama.


Veel olid jututeemaks kaupluses töötavate inimeste madalad palgad. Rimi kommunikatsioonijuhi sõnul tahaksid nad töötajate palku tõsta, kuid praegune majandussituatsioon seda ei luba. Samas on tema sõnul siiski töötajate palku igal aastal tõstetud, samal ajal kui juhtkonna palgad on samale tasemele jäänud. «Oleme teinud ühe arvutuse - kui me võtame eelmise aasta ettevõtte kasumi ja jagame selle ära ainult teenindajate vahel, siis see kümme eurot, mis nad juurde saavad, ei ole motivaator,» leidis Bats.


Samas teadis Kalamaja elanik rääkida, et samas majandussituatsioonis on näiteks Selveris palgad kõrgemad. Batsi sõnul on palkade vahe umbes 60 eurot. «Kui töötaja saab 460 eurot kätte, siis tema jaoks see 60 eurot on väga suur raha,» märkis Kalamaja elanik talle vastuseks.

Kõik töötajad Rimis siiski nii madalat palka ei saa. Marko Põder rääkis, et palk sõltub töötajate tasemest, staažist ja ülesannetest. «Kui tuleb inimene tänavalt, siis me ei saa talle kohe pakkuda sama suurt palka kui inimesele, kes teeb juba 10 aastat väga spetsiifilist tööd,» lisas ta.


Katrin Bats lisas veel, et Rimis on ametisiseseks tõusuks väga head võimalused. Nii võib kassapidaja ametikohast saada vähese ajaga tootespetsialistiks või teenindusjuhiks. «Meil on töötajad, kes on kolme aastaga tõusnud teenindajast kauplusejuhiks,» tõi ta näiteks.

Tema sõnul on nad Põhja Rimiga väga palju pingutanud ning nad aduvad, et tegemist on Rimi kitsaskohaga. «See piirkond on tohutult palju arenenud ja ilmselgelt siia oleks vaja suuremat poodi suurema sortimendiga,» lisas ta lõpetuseks. Seetõttu ehitataksegi Telliskivi Säästumarket Rimi supermarketiks.


                                                                                                                 Allikas: TallinnCity